Een poosje geleden demonstreerde Ralph Stoové dat je eigenlijk pas merkt hoeveel obstakels er zijn, als je zelf afhankelijk wordt van een rolstoel. De Stentor plaatste een artikel waardoor snel duidelijk werd dat er nog best veel punten voor verbetering vatbaar zijn. Artikel in De Stentor

Wat GroenLinks graag zou zien, is dat er een vaste groep mensen komt, die worden geraadpleegd bij projecten in de openbare ruimte. Zo kan Harderwijk op alle gebieden van de samenleving zo toegankelijk mogelijk zijn of gaan worden voor bewoners of bezoekers met een beperking. Zoetermeer is een goed voorbeeld, daar hebben ze een toegankelijkheidsraad. GroenLinks wil ook graag een toegankelijkheidsraad voor Harderwijk. Lees hier meer over hoe de gemeente Zoetermeer dit heeft aangepakt  Website van de gemeente Zoetermeer

GroenLinks is blij met de motie die afgelopen donderdag werd aangenomen door de gemeenteraad. Hierdoor worden nu alle obstakels in beeld gebracht. Samen met mensen die zelf een fysieke of visuele handicap hebben, wordt dan bekeken hoe dingen verbeterd kunnen worden. Deze mensen worden er ook voortaan bij betrokken, als er iets nieuws wordt aangelegd of als er dingen toch al heringericht worden. Kleine aanpassingen kunnen meteen door Snel Herstel worden aangepakt. Voor grotere projecten komt een voorstel. In het voorjaar van 2020 komt de gemeenteraad er nog op terug.